WAT IS ROSACEA?

Rosacea is een huidaandoening die vaak begint met couperose en vergrote bloedvaatjes. Als deze ontstoken raken kan rosacea ontstaan in het gelaat, soms vergezeld van puistjes. Het komt meestal voor bij volwassenen vanaf het 30e levensjaar.

ROSACEA WORDT IN ENKELE STADIA ONDERSCHEIDEN:

Stadium 1:
blozende wangen: de roodheid houdt (in tegenstelling tot gewoon blozen) soms uren aan op de wangen worden zeer kleine haardunne vaatjes zichtbaar die niet meer verdwijnen prikkende, soms pijnlijke sensaties in het gelaat na blootstelling aan wind, matige kou of na het wassen van het gezicht.

Stadium 2:
er ontstaan rode bultjes (papels) en puistjes (pustels), vooral op de wangen, neus en kin, maar soms in het gehele gelaat.
de poriën in de huid worden beter zichtbaar er kunnen bij onderzoek geen bacteriën worden aangetoond, dit in tegenstelling tot andere met puistjes gepaard gaande ontstekingen. Bij sommige mensen kan als gevolg van de hevige ontsteking een voortdurende zwelling van het gezicht optreden.

Stadium 3:
er ontstaan grotere puisten en dikke rode schijven (infiltraten) in de huid de huid verruwt, ook de contouren van het gezicht veranderen. uiteindelijk kan door combinatie van een aantal processen de huid dik worden.

ROSACEA VAN DE OGEN:

Ook de ogen kunnen meedoen met het rosacea proces. Het komt vaker voor dan wel wordt gedacht. Heel typisch is de klacht van het ‘zandkorrel’ gevoel: alsof er voortdurend een zandkorreltje in het oog zit. Het meest komt rosacea van de oogleden voor. Sommige mensen hebben zelfs alleen hier last van en geen rosacea in de rest van het gelaat. Ook andere delen van de ogen kunnen ontstoken raken. Heb je rosacea en klachten van de ogen, meldt dat dan altijd aan de huisarts. Het is mogelijk dat een oogarts de ogen moet controleren.

WAT IS PSORIASIS?

Psoriasis is een chronische huidziekte die wordt gekenmerkt door dikke rode schilferende plekken op de huid. De aandoening wordt veroorzaakt door een stoornis in de huidgroei. Ongeveer 250.000 mensen in Nederland hebben psoriasis.

Eczeem is een allergische ontstekingsreactie van de huid. Eczeem komt bij ongeveer 15 van de 1000 mensen in alle leeftijdsklassen voor, maar vooral bij jonge kinderen. Het kan al vanaf de geboorte aanwezig zijn of op latere leeftijd ontstaan. Eczeem gaat vaak gepaard met ernstige jeuk.

KLACHTEN EN SYMPTOMEN:

De huid vertoont rode plekken, bultjes, blaasjes of schilfers. Mensen met eczeem klagen bovendien vaak over vrij ernstige jeuk. Astma, hooikoorts, en emotionele stress kunnen met eczeem gepaard gaan.

Eczeem kan op een aantal manieren verschijnen:
•acuut eczeem: gaat gepaard met blaasjes en een nat oppervlak
•subacuut eczeem: de huid ziet er droog en schilferig uit
•chronisch eczeem: de huid heeft een teveel aan hoornproducten, waarbij een verdikking van de opperhuid kan optreden. Dit geheel leidt tot erge jeuk.

De diagnose 'eczeem' heeft alleen betrekking op een aantal zichtbare kenmerken. De aandoeningen kunnen wat oorzaken, prognose en therapie betreft sterk verschillen!

CONTACT ECZEEM:

Contacteczeem ontstaat als gevolg van contact met een stof waarvoor overgevoeligheid bestaat, bijvoorbeeld kleurstoffen (in verf of voeding), geneesmiddelen, metalen (nikkel,chroom), voedingsmiddelen of UV-licht.

CONSTITUTIONEEL ECZEEM:

Constitutioneel eczeem is een chronische huidaandoening. Deze aandoening is te herkennen aan roodheid, zwellingen, vochtblaasjes, vochtafscheiding ('natten'), kloofjes en littekens. Het belangrijkste kenmerk is echter vaak hevige jeuk. De huid is vaak (extreem) droog.

ECZEEM KAN JAREN DUREN:

Eczeem kan enkele maanden klachten geven, maar kan ook jaren in wisselende hevigheid duren. Gewoonlijk blijft het eczeem gedurende enkele jaren bestaan om dan ‘zomaar’ weer te verdwijnen. Soms voor het verdere leven.

DE BEHANDELING VAN ROSACEA, PSORIASIS EN ECZEEM:

De behandeling van rosacea, psoriasis en eczeem is optimaal wanneer jouw huid ook van binnenuit verbeterd wordt. Tijdens de diagnosebehandeling wordt duidelijk welke voedingsstoffen jouw huid nodig heeft en welke minder. Een speciaal dieet en voedingssupplementen van LavieSage maken jouw behandeling- en verzorgingsprogramma compleet.

HUIDVERBETERING VAN BINNEN EN VAN BUITEN:

Huidverbetering bereik je het snelst als niet alleen van buiten aan jouw huid gewerkt wordt, maar ook van binnenuit. Tijdens de diagnosebehandeling wordt duidelijk aan welke voedingsstoffen jouw huid behoefte heeft, of welke voedingsstoffen je het beste kunt laten staan. Een speciaal dieet en voedingssuppletie kunnen daarom onderdeel uitmaken van jouw behandeling- en verzorgingsprogramma.

55,00Vanaf
  • Behandeltijd: -Rosacea/ Psoriasos / Eczeem +-30min